Odjel za nastavničke studije u Gospiću

TJEDAN PSIHOLOGIJE

TJEDAN PSIHOLOGIJE

U okviru 11. Tjedna psihologije 22. veljače 2018. u suradnji Odjela za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru i Osnovne škole dr. Jure Turića iz Gospića održano je predavanje doc. dr. sc. Anele Nikčević-Milković Korištenje IT tehnologije u učenju i poučavanju i Stavovi nastavnika Ličko-senjske županije o obrazovnoj inkluziji (rezultati istraživanja). Predavanje je bilo namjenjeno nastavnicima, studentima i stručnoj javnosti. U prvom dijelu predavanja bilo je govora o istraživanju nastavnika o uporabi suvremenih medija za poučavanje, a u drugom dijelu o istraživanju uporabe suvremenih medija kod učenika predmetne nastave (kod kojih se uporaba medija intenzivira). ICT tehnologija danas je prirodno okruženje učenika i nastavnika, koja mijenja učenje u smislu sve većeg istraživačkog rada, projektne nastave, većeg aktiviranja i suradnje učenika, u kojem je učitelj moderator, tj. onaj koji usmjerava učenike u postizanju ciljeva ili ishoda učenja. Istraživanjima se došlo do podataka da se naše škole sve više digitalno razvijaju, da nastavnici i učenici vole nastavu uz pomoć suvremenih medija, da im je takva nastava bliža stvarnosti, da učenici bolje pamte materijale uz pomoć medija, da nastavnici koji svakodnevno koriste suvremene medije takve medije češće koriste i u nastavi te da je za uporabu suvremenih medija važno tzv. računalno iskustvo nastavnika. Stariji učenici, dječaci i mladići više koriste suvremene medije za učenje i pamćenje, učenici naročito vole čitati i pisati lektiru uz pomoć suvremenih medija te učiti matematiku, ali je zanimljiv podatak da je odličnim učenicima svejedno iz kakvih izvora uče (da li su oni klasični ili digitalni; drugim riječima, oni su prvenstveno usmjereni na izvrstan uspjeh).

U trećem dijelu predavanja bilo je govora o Stavovima učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola Ličko-senjske županije o provedbi odgojno-obrazovne inkluzije koji su uglavnom pozitivni. ključivanje učenika bez obzira na porijeklo, rasu, naciju, sposobnosti, marginaliziranosti njihovih obitelji, migraciju i sl. opća je politika i praksa svake suvremene škole. U provedbi inkluzije nastavnicima je jako važna podrška škole i ravnatelja, pomoć edukacijsko-rehabilitatorskih stručnjaka i pomoćnika u nastavi. Roditelji ove djece nekada smanjuju kompetentnost nastavnika u osnovnim školama subjektivnim „uplitanjima“ u njihov profesionalni rad, dok je u srednjim školama suradnja s roditeljima poželjnija. Što su nastavnici slabije obrazovani za rad s ovim učenicima više se metodički i didaktički trude, surađuju i uključuju u stručna usavršavanja. Većina naših nastavnika radila je s učenicima s teškoćama, u tom radu ostvaruju suradnju u školi, ali slabije u lokalnoj zajednici. Broj učenika u razredu ne smije biti veliki kako bi u radu s učenicima s teškoćama nastavnici mogli individualizirati nastavu. I u našoj županiji, kao i u cijeloj Hrvatskoj ima još dosta prostora za razvoj odgojno-obrazovne inkluzije.

Profesorica Nikčević-Milković uručila je predsjednici Udruge Pčelice nastavnici Željki Šikić CD-e znanstvenih radova i diplomske radove kako bi Udruga mogla koristiti rezultate istraživanja u svome radu i javljanju na različite natječaje. 

Plakat

Pozivnica

Galerija