Odjel za nastavničke studije u Gospiću
Informacije

Digitalni repozitorij Topoteka

Aktivnosti studenata Odjela za nastavničke studije u Gospiću pohranjene su u digitalnom repozitoriju Topoteka, kao sastavni dio projekta „Arhiviranje studentskog života studenata Sveučilišta u Zadru“, kojeg su pokrenuli Odjel za informacijske znanosti i Odjel za etnologiju i antropologiju. Cilj je u digitalnom arhivu Topoteka okupiti one sadržaje koji ilustriraju različite oblike akademskog i društvenog života studenata, odnosno različite znanstvene, društvene, kulturne, sportske i druge aktivnosti naših studenata, kao i dokumente vezani uz formalne i neformalne oblike studentskih aktivnosti.

https://unizd.topoteka.net/

Student mentor

Projekt Student mentor kao primarni cilj ima socijalizaciju i lakšu prilagodbu na novo okruženje koja se postiže tako da se novim studentima (brucošima) dodijeli mentor s viših godina. Mentor im može pomoći svojim iskustvom i upoznati ih sa osnovama studentskog života.

Na Odjelu je u projekt uključeno osam studentica viših godina: Filipa Šimunovi Erpušina, Katarina Crnković, Ana Škondro, Melani Kosec, Emma Majerić, Dora Kabalin, Andrea Dujmović i Lucija Harabajsa.

 

Lutkarske aktivnosti

Na inicijativu naših studenata, uspješno je realiziran studentski projekt Lutkarske aktivnosti na Odjelu za nastavničke studije u Gospiću, u sklopu kojega je izrađen lutkarski paravan koji će poslužiti generacijama gospićkih studenata u kvalitetnoj kazališnoj realizaciji lutkarskih aktivnosti, važnih za razvoj kreativnog scenskog potencijala budućih učitelja.

Financiranje projekta osigurano je iz sredstava Studentskog zbora.

Nositelj projekta je Davor Rukavina, student 4. godine učiteljskog studija u Gospiću.

https://nstgospic.unizd.hr/obavijesti/view/realiziran-studentski-projekt

 

Učionica / družionica

Zahvaljujući novčanim sredstvima Studentskog zbora, studenti Odjela za nastavničke studije u Gospiću kreirali su projekt Učionica/družionica. Praksa mnogih sveučilišta je nastava na otvorenom (open-air classroom, outdoor classroom), kao i boravak, učenje, druženje na otvorenom. Potreba za ovakvim prostorom dodatno se nametnula za vrijeme pandemije COVID-19. Cilj ovog projekta bio je kreiranje učionice/družionice koja će omogućiti studentima i nastavnicima odvijanje nastave i raznih aktivnosti kao i boravak tijekom slobodnog vremena na otvorenom.

Studenti su planirali izgled buduće učionice na otvorenom, pripremili prostor i sudjelovali u montiranju i postavljanju klupa na prethodno utvrđenim mjestima. Nositeljica aktivnosti bila je studentica Filipa Šimunović-Erpušina, studentica 5. godine.

Zahvaljujemo Studentskom zboru koji je prepoznao i podržao ovu ideju i omogućio njezino ostvarenje. Također zahvaljujemo nastavnicima Odjela i svim ostalim djelatnicima koji su nas na putu provedbe podržavali i pomagali.

https://nstgospic.unizd.hr/obavijesti/view/zavrsio-projekt-ucionicadruzionica

 

UČIONICA/IGRAONICA

Zamišljen kao niz različitih edukativnih aktivnosti – radionica i vježbi/igara za djecu predškolske i rane školske dobi, projekt pod nazivom Učionica-igraonica usmjeren je kvalitetnom provođenju slobodnog vremena gospićkih mališana, njihovoj pripremi za polazak u školu te uspješnom svladavanju početnog školskog gradiva.

Temeljni smisao projekta je stvaranje poticajnog i zabavnog okruženja u kojem se dijete osjeća sigurno i opušteno te kroz igru i zanimljive sadržaje prirodno razvija vlastitu znatiželju i kreativnost. Sve se aktivnosti prilagođavaju dječjoj skupini, ovisno o njihovim potrebama i sposobnostima, s naglaskom na učenje kroz druženje i igru koja je djeci u toj dobi izrazito potrebna. Učionica/igraonica na taj način djeluje i kao metodički instrument studentima koji se pripremaju za svoj budući – učiteljski poziv.

Nositeljica projekta Ana Škondro, studentica 4. godine

Projekt se realizira iz natječajnih sredstava Student servisa Sveučilišta u Zadru

https://www.facebook.com/odjelzanastavnickestudijeugospicu/posts/pfbid02vb9QFZkNPk6k8VSHoZJPkoUPNAiFvMZjn4hScMGLmDxVqygyihbhAFjVAniXbCwAl 

 

Studenti i zaštićena kulturna dobra grada Gospića

Cilj projekta Studenti i zaštićena kulturna dobra grada Gospića je upoznavanje studenata sa zaštićenim kulturnim dobrima  grada Gospića, posebice s „memorijalnom baštinom", kroz posjet Memorijalnom centru „Nikola Tesla“ u Smiljanu. Upoznavanje studenata s kulturnom baštinom kraja u kojem studiraju u potpunosti se uklapa u sadržaje kolegija koje slušaju u okviru modula Kulturna i prirodna baština, a istovremeno se studenti upoznaju i s organizacijom i realizacijom terenske nastave.

Financiranje projekta osigurano je iz sredstava Studentskoga zbora.

Nositeljica projekta je Lucija Glibo, studentica 5. godine učiteljskoga studija u Gospiću.

Ostvaren projekt Student mentor u akademskoj godini 2022./2023.

Na Odjelu za nastavničke studije u Gospiću ostvaren je projekt Student mentor u akademskoj godini 2022./2023. Studentice mentorice Filipa Šimunovi Erpušina, Katarina Crnković, Ana Škondro, Melani Kosec, Emma Majerić, Dora Kabalin, Andrea Dujmović i Lucija Harabajsa dobile su potvrde o mentoriranju brucoša kojima su uvelike svojim iskustvom i savjetima olakšale prilagođavanje na život u novoj sredini i na rješavanje i izvršavanje svih studentskih obveza.

Pjesnička zbirka Krila

Uz pomoć financijskih sredstava Studentskog zbora Sveučilišta u Zadru, kao studentska projektna aktivnost, 2023. godine objavljena je pjesnička zbirka Krila Dore Kabalin,  studentice 5. godine Učiteljskog studijskog programa Odjela za nastavničke studije u Gospiću.

HEKSALOGOS - model suvremene učionice

Zahvaljujući financijskoj podršci Sudentskog centra sredinom ožujka ove godine započela je provedba studentskog projekta HEKSALOGOS - model suvremene učionice. Projekt ima za cilj jednu od predavaonica na našem Odjelu preoblikovati u školsku učionicu razredne nastave onako kako studenti zamišljaju da bi ona mogla/trebala izgledati u suvremenom obrazovanju. Naziv HEKSALOGOS složenica je dvije starogrčke riječi koje sugeririaju spoj šest osnovnih predmeta u osnovnoj školi s idejom da ih učionica kao fizički prostor može sve povezati te postati „treći učitelj“. U ovakvoj učionici studenti su zamislili specijalizirane kutke za pojedine nastavne predmete te interdisciplinarni prostor za kinestetičke igre i međupredmetnu korelaciju u vidu mobilnog tapisona koji bi se selio po učionici prema potrebi. Sada je projekt u fazi razrade dizajna zidova i pripreme za njihovo bojanje, a u budućnosti u HEKSALOGOS učionici studenti planiraju iskušavati eksperimentalne pristupe podučavanju u razrednoj nastavi. Studenti ovim projektom aktivno razmišljaju o smislu i mogućnostima svog budućeg zanimanja i o školi kao mjestu živog istraživanja i učenja kroz iskustvenu igru.